Алматыдағы өнер музейінде испан суретшісінің көрмесі өтеді
9 ақпанда сағат 16:00-де Әбілхан Қастеев атындағы ҚР Мемлекеттік өнер музейінде Испания Корольдігінің Қазақстан Республикасындағы Елшілігінің қолдауымен ұйымдастырылған, испан суретшісі Хосе Мария Каноның "Жарық Ай" көрмесінің ашылуы өтеді, деп хабарлайды El.kz ақпараттық агенттігі.
Суретші 1959 жылы 21 ақпанда Мадридте дүниеге келген. Әкесі тоқыма өнеркәсібінде жұмыс істеген, анасы саясаттанумен айналысқан, отбасында төрт бала: үш ағасы мен әпкесі болған. Хосе Мария – әлемге әйгілі суретші, танымал музыкант, композитор және музыкалық продюсер. Ол 1982-ші жылдан 1998-ші жылға дейін испандық "Mecano" поп-рок тобының мүшесі және жетекші композиторы болды. Ал, 1998-ші жылдан бастап бейнелеу өнері саласында белсенді жұмыс істейді. Хосе Мария Кано сурет салуды өте жас кезінен бастады. 10 жасынан сәулет институтына түсуге дайындалу үшін Рафаэль Идальго де Кавьедес академиясына, содан кейін «Artaquio» академиясына барды. Сәулет факультетінің бірінші курсында ол энкаустика шеберлігін суретші болған формаларды талдау профессорынан үйренеді. Суретші 2002 жылы кәсіби түрде жұмыс істей бастады және оның алғашқы көрмесі 2004 жылы Крейг Робинстің жеке кеңістігінде өтті. Мексикалық галеряшы Рамис Барке бұл көрмені көргеннен кейін Хосе шығармаларынан өзінің коммерциялық көрмесін ұйымдастырады. Кано Мадрид, Лондон, Милан, Шанхай, Пекин, Ханой, Киев, Мәскеу, Прага, Варшавадағы көптеген көрмелердің қатысушысы...
"Жарық Ай" көрмесін құрайтын барлық жұмыстар энкаустика – "өртеу өнері" техникасында орындалған. Суретшінің палитрасына кіретін негізгі байланыстырушы компонент – балауыз. Мәрмәр немесе басқа тақтаға жағылған бояулар қайтадан ерітіліп, материалға "күйдірілген" балауыз бояуларымен кескіндеу әдісі ежелгі Египетте белгілі болған. Дәл осы ел, ғалымдардың пікірінше, оны құру мен қолданудың басымдығына ие. Мысырлық қолөнершілердің балауызды қолдануы тәжірибелік ойлардан туындаған болуы мүмкін. Қабірлер мен мумияларды бояу үшін берік, уақыт бойынша өзгермейтін материалдар қажет болды. Балауыз, бояуға қосылған шайыр сияқты, осы мақсат үшін өте қолайлы болды. Жазбаша дереккөздер энкаустика техникасы туралы барлық құпияларды бермейтініне қарамастан, кейінгі ұрпақтардың оған деген қызығушылығы төмендемейді. Хосе Каноның энкаустикалық құпиясы бар сияқты, сондықтан ол балқытылған бояулармен тақталарға емес, кенепке жазады. Хьюго Рифкинд "Таймс" газетінің "Өнер беттеріндегі" мақаласында жазғандай: "Кано картиналарының беті мөлдір тереңдікке ие, сондықтан олар картиналарға қарағанда мүсіндерге көбірек ұқсайды".
Көрмеде ұсынылған барлық 19 картинасында Кано түнгі шырақтың жұмбақ жарығын бейнелеуге жүгінеді. Романтикалық-аңызға айналған Ай тақырыбы әрқашан Хосе каноны қызықтырды. Ол "Мекано" поп-тобында болған кезінде өзінің ең танымал әні-"Ай баласы" балладасын түнгі жарыққа арнады. Кейінірек Кано Лондонда қойылған "Ай " операсын жазады, онда премьерада Пласидо Доминго басты партияны шырқады. Ал, Марко Ливингстон Каноның каталогына арнаған эссесінде: "Каноның шығармаларында ғаламның өзі сияқты жұмбақ және түсініксіз әлемі жасалады" деп жазды.
Экспозицияны 2023 жылдың 26 ақпанына дейін тамашалауға болады.